سایت بندپی Bandpay.ir

معرفی دکتر عباسعلی حسین خانزاده فیروزجائی

معرفی دکتر عباسعلی حسین خانزاده فیروزجائی

 

با سلام خدمت همه بازدیدکنندگان محترم نشریه فرهنگی بندپی : بهشت گمشده مازندران.در این پست به معرفی یکی دیگر از افتخار آفرینان علمی منطقه بندپی شرقی می پردازیم.یکی از بهترین استادان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان.پس با ادامه این متن همراه باشید.

دکتر عباسعلی حسین خانزاده فیروزجائی استادیار ، مدیر گروه روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان

بیوگرافی :

نام و نام خانوادگی : عباسعلی حسین خانزاده فیروزجائی

متولد سال 1358 در بابل ، بندپی شرقی – متأهل و دارای یک فرزند

تحصیلات :

دکترای تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی از دانشگاه تهران

حیطه های پژوهشی مورد علاقه :

اختلال های هیجانی رفتاری در کودکان و نوجوان (نارسایی توجه/فزون کنشی، اختلال در رفتار مهار یافته، پرخاشگری،رفتارهای بزهکارانه و ضد اجتماعی، افسردگی و اضراب در دوران کودکی و نوجوانی و …) ، مهارت های اجتماعی ،آموزش خودمهارگری ، اختلال های یادگیری، تیزهوشی و خلاقیت، سایر زمینه های کودکان با نیازهای ویژه، و …

آموزش والدین ، شیوه های فرزند پروری، خانواده سنجی و خانواده درمانی

حیطه فرعی : روانشناسی و دین

 

جدیدترین تالیفات :

مقاله های علمی- پژوهشی چاپ شده :

– رابطه بین سبکهای هویت و ادراک لیاقت شناختی با راهبردهای مقابله با تنیدگی در دانشجویان دانشگاه الزهرا، مجله علوم روانشناخی، دوره هشتم، شماره 31، سال 1388.

– میزان شیوع مشکلات رفتاری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران. مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال نهم، شماره 3، پیاپی 33، 1388.

– بررسی رابطه ابعاد شخصیت و شادزیستی در دانشجویان. مجله علوم روانشناختی، دوره پنجم، شماره 20- 1385.

– مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی ، مجله روانشناسی و علوم تربیتی، سال سی و پنجم، شماره 2، 1384.

– تهیه پرسشنامه ارزیابی اختلالات رفتاری دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی خفیف دوره راهنمایی، مجله مطالعات روانشناختی، دوره 3، شماره 3، 1386.

– اثربخشی آموزش مهارت های خودنظم بخشی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان نابینا، مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال هفتم، شماره 2، 1386.

– بررسی ارتباط بین ویژگی های شخصیتی و شیوه های حل مسئله در دانشجویان دختر با حجاب ناقص و کامل در دانشگاه گیلان، مجله علوم روانشناختی، دوره نهم، شماره 34، 1389.

– بررسی نقش دین در تبیین سلامت روانی و روابط زناشویی، مجله علوم روانشناختی، دوره نهم، شماره 35، پاییز 1389.

– بررسی مشکلات جنسی افراد عقب مانده ذهنی در دوره نوجوانی از دیدگاه والدین و معلمان، مجله علوم روانشناختی دانشگاه تهران، در دست چاپ

– پیش¬بینی ظرفیت خودمهارگری از طریق انواع جهت¬گیری¬های مذهبی، فصل نامه حقوق – پاییز 1390

– بررسی نگرش والدین و معلمان در مورد نحوه جایدهی آموزشی دانش¬آموزان تیزهوش، فصل نامه استثنایی دانشگاه علامه (در دست چاپ)

– بررسی روابط متقابل بین مذهب، ظرفیت خودمهارگری و خود نظم بخشی (در دست چاپ)

– شناسایی مهارت‏های اجتماعی مورد نیاز دانش‏آموزان آهسته گام در مدرسه از دیدگاه اولیا، معلمان و متخصصان، مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران-پاییز 1390

– طراحی و اعتباربخشی برنامه درسی مهارتهای اجتماعی برای دانشآموزان کمتوانذهنی دورههای ابتدایی و راهنمایی، مجله علوم روانشناختی ، شماره 37، 1390.

– شناسایی و اولویت یابی مهارت های اجتماعی مورد نیاز دانش آموزان کم توان ذهنی در محیط کار، مجله علوم روانشناختی، در دست چاپ

– ارزیابی مهارت های اجتماعی دانش اموزان کم توان ذهنی جهت طراحی برنامه های مداخله ای، مجله علمی- پژوهشی کودکان استثنایی (در دست چاپ)

– شناسایی مهارتهای بین فردی مورد نیاز دانش آموزان کم توان ذهنی از دیدگاه والدینٰ معلمان و متخصصانٰ اندیشه های نوین تربیتی؛ دوره 7؛ شماره 3- پاییز 1390

– مقاله های علمی/ پژوهشی متعدد دیگر در دست داوری و چاپ در مجله های معتبر داخلی و خارجی


Hosseinkhanzadeh, Abbas Ali., & Niyazi, eilaman. (2011). Investigate relationship between religious orientation with public health and marital satisfaction among married students of University of Tehran. Procedia Social and Behavioral Siences, 15.505-509.

Hosseinkhanzadeh, Abbas Ali., & et al. (2011). Investigating the relationship between personality traits and problem-solving techniques in female college students with appropriate and inappropriate hijab. Procedia Social and Behavioral Sciences. 15,501-505. 

– Attitudes to sexuality in individuals with mental retardation from perspectives of their parents and teachers, International Journal of Sociology and Anthropology, 2012

Effect on marital satisfaction and life skills training in problem-solving styles housewives in Iran, Sociosphere journal, 2012.

– The Effects of Life Skills Training on Marital Satisfaction (in press)

– The relationship of the religious orientations and attitudes with self-control capacity among students (in press)

– A Study of the Family cohesion in Families with Educable Mentally Disable Children (in press)

– An Examination of Relation between Organizational Culture and Job Satisfaction among Middle School Teachers in Babol City

(in press)

– studing of attitudes of parents and teachers about educational placement of gifted students (in press)

– A study of siblings relationships in families with educable mentally disable children (in press)

مقاله های همایش :

سنجش نیازهای والدین دانش آموزان با عقب ماندگی ذهنی خفیف، اولین سمینار علمی خانواده و کودک استثنایی، 27 و 28 بهمن ماه 1388، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

– بررسی تحلیلی برخی از مهمترین برنامه های درسی مهارتهای اجتماعی ویژه کودکان استثنایی. اولین سمینار علمی خانواده و کودک استثنایی، 27 و 28 بهمن ماه 1388، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

– ضرورت اصلاح الگوی اصلاح مصرف در برنامه درسی، ارائه در همایش ملی راهکارهای اصلاح الگوی مصرف در برنامه درسی، دانشگاههای پیام نور، اسفند 1388

– بررسی زمینه های روانشناختی و رگه های شخصیتی در افراد بزهکار، ارائه در همایش علمی نقش فرهنگ سازی دینی در ارتقای امنیت اجتماعی، آبان 1389

– پیشگیری از رفتارهای بزهکارانه و جرم و جنایت با رویکرد تقویت ارزش های دینی و معنوی، ارائه در همایش علمی نقش فرهنگ سازی دینی در ارتقای امنیت اجتماعی، آبان 1389

– بررسی رابطه جهت گیری مذهبی و سلامت عمومی دانشجویان، ارائه در همایش منطقه¬ای جوان و معنویت، دانشگاه آزاد سنندج، مهر ماه 1389

– تعیین عوامل مؤثر بر انجام فرایض دینی در دانش آموزان، ارائه در همایش منطقه¬ای جوان و معنویت، دانشگاه آزاد سنندج، مهر ماه 1389

– بررسی رابطه جهت گیری مذهبی و رضایت زناشویی در بین دانشجویان متأهل دانشگاه تهران، ارائه در همایش منطقه ای جوان و معنویت، دانشگاه آزاد سنندج، مهر ماه 1389

– چگونگی سازماندهی و گروهبندی دانشآموزان در کلاس‎های درس تلفیقی، همایش مدرسه فردا، دانشگاه ازاد چالوس،1389

– عوامل و راهکارهای مؤثر بر تربیت دینی دانش آموزان در مدرسه، همایش مدرسه فردا، دانشگاه ازاد چالوس،1389

– شناسایی و بررسی راهکارهای جذب و نگهداشت دانش آموزان با رویکرد اجباری شدن دوره راهنمایی، همایش مدرسه فردا، دانشگاه ازاد چالوس،1389

– به کارگیری روش های درمان رفتاری- شناختی در درمان اختلالات هیجانی- رفتاری دانش اموزان، اولین همایش عصب روانشناسی بالینی ایران، 25 و 26 بهمن 1389

– بررسی پیامدهای برچسب گذاری بر روی دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون، دومین سمینار آشنایی با سندرم داون، 27 و 28 بهمن 1389

– بررسی مهارت های اجتماعی در دانش آموزان با نشانگان داون، دومین سمینار آشنایی با سندرم داون، 27 و 28 بهمن 1389

– بررسی توصیفی-تحلیلی انواع مختلف سوء استفاده از کودکان و نوجوانان با آسیب شنوایی با تمرکز بر راهبردهای پیشگیرانه، دهمین کنگره سراسری شنوایی شناسی ایران، 6 تا 8 اردیبهشت 1390

– سنجش و آموزش مهارت های اجتماعی، یازدهمین همایش علمی- پژوهشی دانشگاه گیلان، 19 تا 21 اردیبهشت 1390

– بررسی نقش مذهب در پیشگیری از رفتارهای بزهکارانه در نوجوانان، یازدهمین همایش علمی- پژوهشی دانشگاه گیلان، 19 تا 21 اردیبهشت 1390

– راهبردهای عملی در سازماندهی و گروهبندی دانشآموزان در کلاس‎های درس تلفیقی، مقاله برتر همایش علوم تربیتی دانشگاه پیام نور خلخال، 1390

– بررسی نگرش¬های والدین و معلمان در رابطه با مشکلات جنسی افراد عقب مانده ذهنی ، کنگره خانواده و سلامت جنسی، 1390

– مقایسه اختلال عملکرد جنسی در زنان باردار، شیرده و عادی، کنگره خانواده و سلامت جنسی، 1390

– مقایسه اختلال های رفتاری در دانش آموزان ورزشکار و عادی، دومین کنفرانس ملی فیزیواوژی و روانشناسی ورزشی، علی آباد، 1390

– مقایسه مشکلات رفتاری در کودکان ورزشکار انفرادی، گروهی و غیر ورزشکار، گرگان، 1390

مقاله های مروری و علمی – ترویجی :

– مقایسه و تبیین نهمین و دهمین ویرایش راهنمای انجمن عقبماندگی ذهنی آمریکا، مجله تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 64 و 65، 1386.

– پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی. فصل نامه احیا، شماره 18 و 19، 1385.

– دانش آموزان دیرآموز: ویژگی ها و راهبردها، فصل نامه احیا، شماره 18و 19، 1385

– مطالعات فراشناختی در دانشآموزان آهستهگام. فصل نامه احیا، شماره 26 و 27، زمستان 86 و بهار 87

– تعامل بین خشونت خانوادگی و عقب ماندگی ذهنی. فصل نامه احیا، شماره 22 و 23، بهار 1386

– کارکرد سلامت روان در افراد ناشنوا. مجله تعلیم و تربیت استثنایی، دوره جدید، شماره 72، 1386

– سنجش و آموزش مهارتهای اجتماعی، چاپ در مجله تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 86، 1387

– حسین خانزاده، عباسعلی و یعقوب نژاد، ساجد (1389). بررسی مهارت¬های اجتماعی مورد نیاز دانش¬آموزان با نیازهای ویژه در محیط¬های شغلی، مجله تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 106، 17-4.

– بررسی تحلیلی بدرفتاری ها و سوء استفاده های مختلف از کودکان و نوجوانان با آسیب شنوایی، مجله تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 104، دی ماه 1389.

– دسترسی به برنامه درسی عمومی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، مجله تعلیم و تربیت استثنایی، زیر چاپ

طرح های پژوهشی :– بررسی تحلیلی میزان شیوع اختلالات هیجانی- رفتاری در دبستانهای شهر تهران. حامی مالی: دانشگاه تهران. نقش محقق به عنوان همکار طرح پژوهشی، اردیبهشت 1387.

– بررسی نظام تشویق و تنبیه کارکنان و تاثیر آن بر انگیزش؛ مجری طرح پژوهشی، ، حامی مالی: سازمان آموزش و پرورش شهرستان های تهران، 1389.

– بازنگری در محتوای برنامه درسی مهارتهای اجتماعی ویژه دانش آموزان کم توان ذهنی، مجری طرح پژوهشی، در مراحل اجرا، حامی مالی: دانشگاه گیلان، در مراحل تدوین نهایی.

– نظرسنجی عمومی درباره راهکارهای تقویت روحیه ایثارگری در جامعه و انتظارات آنها از ایثارگران، بنیاد شهید و ایثارگران، در دست اجرا.

کتاب های منتشر شده:

– روانشناسی و آموزش کودکان با کمتوانی هوشی، تهران، انتشارات دانژه.

– آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان و نوجوانان، تهران، انتشارات رشد فرهنگ

– خانوادهسنجی، تهران، انتشارات انجمن اولیا و مربیان

– تدریس دانشآموزان کم توان ذهنی، تهران، انتشارات رشد فرهنگ (چاپ دوم)

– روانشناسی و آموزش کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، تهران، انتشارات آوای نور.

دیگر کتاب های زیر چاپ:

– اصلاح رفتار : اصول و شیوه ها

– اختلال های رفتاری مخرب

– ریشه های شادزیستی

– سنجش نوجوان

– تقلب در مدرسه

– آموزش فراگیر

– بازپروری شغلی

:: پروفایل دکتر حسین خان زاده در سایت دانشگاه گیلان ::

بندپی : بهشت گمشده مازندران

www.BandpaySH.BLogfa.com

برچسب‌ها: دکتر عباسعلی حسین خانزاده فیروزحائی, دکتر حسین خانزاده فیروزجائی, مشاهیر علمی بندپی, افتخار آفرینی علمی بندپی ای ها

۱۸ پاسخ

  1. در پاسخ به آن دوستی که گفتند این همه مقاله یعنی چی، باید بگویم یعنی تلاش، زحمت،شبها نخوابیدن و تحقیق و پژوهش کردن، به همین دلیل جناب دکتر خانزاده دو سال. اخیر به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاههای گیلان معرفی شدند، خوشحال باش عزیزم

  2. با سلام
    اگه ممکنه بفرمایید مقاله زیر که از این استاد گرامی انتشار یافته کجا به چاپ رسیده و در چه سالی.
    “معرفی اختلال های طیف اوتیسم: تعریف، توصیف، سبب شناسی، درمان
    عباسعلی حسین خانزاده
    متخصص روانشناسی کودکان با نیازهای ویژه
    دانشیار دانشگاه گیلان”
    با تشکر

  3. خیلی استاد همچیزدان هست فقط نمی د.ونه چه جوری باید این همه چیز روبیان کنه تورو خدا یک بار کتابشو بخونید می فهمید.

  4. با سلام و عرض خسته نباشید.
    این بزرگوار در دوره کارشناسی ارشد، استاد راهنمای پایان نامه ام بوده اند.
    من همیشه بر خود می بالم که افتخار آشنایی با چنین شخصیت برجسته علمی را داشته ام .از خداوند متعال سلامتی،سربلندی و موفقیت روز افزون برای این استاد عزیز مسئلت می نمایم.

  5. سلام به غول بی شاخ و دم دارم نزدیک و نزدیک تر میشم دعا کنید 😥 😥

    پاسخ:
    سلام ، برمه نکن توکل بر خدا هاکن و استرس نار بور امتحان هاده
    خواره رشته و خواره جا قبول بونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها
آمار سایت
  • ۱
  • ۱,۰۸۵
  • ۱,۲۳۶
  • ۳۵,۰۱۳
  • ۳۶۶,۹۹۰
  • ۸,۱۶۱,۰۸۴
  • ۱۰۷,۵۶۰
  • ۷۲۳
  • ۷,۳۳۹
  • ۱۹ مرداد, ۱۴۰۱